شارژرهای وایرلس

 

شارژرهای وایرلس(بی سیم) تنها در چند سال اخیر شروع به کار کرده اند و تولید کنندگان بیشتر و بیشتر با استاندارد شارژ بی سیم در همه جا در حال ارتقا و تولید گسترده این محصول شده اند و فناوری در حال حاضر تقریباً در هر تلفن پرچمدار موجود است. سامسونگ از زمان گلکسی S6 از شارژ بی سیم پشتیبانی کرده است در حالی که اپل شارژ بی سیم را با آیفون X و iPhone 8 و iPhone 8 Plus اتخاذ کرده است. هواوی هر دو تولید کننده در آخرین گوشی های خود از پشتیبانی پشتیبانی می کند.

بنابراین دقیقاً شارژ بی سیم چیست ، چگونه کار می کند و آیا تلفن شما حتی از آن پشتیبانی می کند؟ اجازه دهید ما به همه این سؤالات و موارد دیگر پاسخ دهیم.

تعداد فزاینده ای از تلفن ها همچنین از شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی می کنند که می توانید دستگاه های دیگر را از طریق تلفن شارژ کنید - برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، بررسی کنید که شارژ بی سیم معکوس چیست و کدام تلفن ها را دارند؟
شارژ بی سیم چیست؟

شارژ بی سیم انتقال نیرو از پریز برق به دستگاه شما بدون نیاز به کابل اتصال است. این شامل یک پد انتقال نیرو و گیرنده است که گاهی به شکل کیس به دستگاه تلفن همراه متصل شده یا درون خود تلفن ساخته شده است. وقتی گفتیم که بدون کابل است ، کاملاً مناسب نیست ، زیرا این پد دارای کابل است که از پریز برق به داخل آن می رود.
شارژ بی سیم چگونه کار می کند؟

شارژ بی سیم مبتنی بر شارژ القایی است ، به موجب آن با ایجاد جریان الکتریکی از طریق دو سیم پیچ برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی ، برق ایجاد می شود.

هنگامی که صفحه مغناطیسی دریافت کننده در دستگاه تلفن همراه با فرستنده - یا حداقل در محدوده مشخص شده - در تماس باشد ، میدان مغناطیسی جریان الکتریکی را در داخل دستگاه ایجاد می کند.

این جریان سپس به جریان مستقیم (DC) تبدیل می شود ، که به نوبه خود باتری داخلی را شارژ می کند.
استاندارد شارژ بی سیم چیست؟

استاندارد اصلی بی سیم Qi (تلفظ "chee") است. Qi استانداردی است که توسط کنسرسیوم بی سیم قدرت (WPC) برای شارژ القایی در مسافت های حداکثر 40 میلی متر تهیه شده است.

شارژ بی سیم چی توسط بسیاری از تولید کنندگان عمده تلفن های هوشمند پذیرفته شده است: سامسونگ ، اپل ، سونی ، ال جی ، HTC ، هواوی ، نوکیا (HMD) ، موتورولا و بلک بری. همچنین اکنون در داخل وسایل نقلیه متعددی نیز گنجانیده شده است - در زیر مشاهده کنید.

یکی دیگر از استاندارد های شارژ بی سیم ، Powermat بود. این توسط برخی از خرده فروشان مانند Starbucks استفاده شد تا مشتریان بتوانند تلفن های خود را شارژ کنند. اما اگر دوست دارید جنگ قالب را از دست داد ، بنابراین Powermat در سال 2018 گفت که فناوری شارژ بی سیم تجاری سازگار با Qi را توسعه می دهد.

چی دارای سه مشخصات انرژی جداگانه است ، از انرژی کم ، که در درجه اول چیزی است که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم ، برای شارژ دستگاه های تلفن همراه است. در حال حاضر چندین وات وجود دارد که می تواند برای این امر اعمال شود. 5W حداقل است ، در حالی که برخی از گوشی ها از 7.5W ، 10W و حتی تا 15W پشتیبانی می کنند - این وات بالاتر توسط برخی دستگاه های جدیدتر مانند Huawei Mate 20 Pro پشتیبانی می شود.

یک پیشرانه متوسط ​​وجود دارد که می تواند حداکثر 120 ولت را تحویل دهد و برای مانیتور و لپ تاپ استفاده می شود. و یک مشخصات بالا وجود دارد که می تواند حداکثر 1 کیلو وات را به دستگاه های قدرت مانند وسایل آشپزخانه تحویل دهد.

در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان جانبی دارای شارژرهای بی سیم مخصوص خود از جمله Anker ، Belkin ، Logitech و Mophie هستند. برخی از اینها مانند تشک یا پد هستند ، برخی دیگر مانند پایه های میز.

شارژ بی سیم اکنون در مکان های مختلف ظاهر می شود. تختخواب سفری سوئدی Ikea دارای تعدادی از مبلمان ، به طور عمده میزهای جانبی و لامپها است که دارای شارژ بی سیم Qi در آنها است. این زنجیره مبلمان پدهای شارژ بی سیم مستقل را نیز به فروش می رساند ، همچنین انواع گوشی های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

تشک شارژ بی سیم خود اپل - به نام AirPower - هرگز به بازار عرضه نشده است اما نسخه های شخص ثالث زیادی وجود دارد که به شما امکان شارژ آیفون ، AppleWatch و جدیدترین AirPod های شما را می دهد.

    بهترین شارژرهای بی سیم موجود امروز

آیا می توانم در ماشین خود شارژ بی سیم کنم؟

بسیاری از تولید کنندگان خودرو در برخی مدل ها شارژ وایرلس دارند ، اما حتی در این حالت اغلب به اندازه استاندارد نیست و تمایل دارد که در مدل های مختلف دامنه بیشتری داشته باشد. تولیدکننده هایی که از آن استفاده می کنند شامل آئودی (و بقیه گروه WV) ، BMW ، فورد ، هوندا ، مرسدس بنز ، پژو ، تویوتا و ولوو هستند.

 


تاريخ انتشار : 1392/01/05 18:33 | دسته بندی : 1 | بازدید : 2658